Plastusie info

 

 

 

KWIECIEŃ I TYDZIEŃ " W gospodarstwie"

rozwijanie wyobraźni twórczej zachęcanie do aktywnego

udziału w zabawach taneczno-ruchowych

wzmacnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego

rozwijanie umiejętności kolorowania wg wzoru

rozumienie, że zwierzęta mają podobne potrzeby jak ludzie i człowiek musi opiekować się zwierzętami

nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1-3

łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domów

wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci

rozwijanie logicznego myślenia i pamięci

rozwijanie orientacji przestrzennej

II TYDZIEŃ "Wielkanoc"

rozwijanie własnych zainteresowań zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych

rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę wiersza na pamięć "Psotne zajączki"

rozwijanie zainteresowań hodowlą roślin rozwijanie wyobraźni plastycznej

rozwijanie percepcji wzrokowej

rozwijanie umiejętności plastycznych

kształcenie umiejętności prawidłowego stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo

III TYDZIEŃ „Wiosna w ogrodzie”

rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów

doskonalenie percepcji wzrokowej

rozwijanie zainteresowań muzyką poważną

ćwiczenia aparatu oddechowego

rozwijanie wyobraźni przestrzennej

wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw,mycia rąk oraz owoców i warzyw

poszerzanie doświadczeń plastycznych

wyrabianie postawy opiekuńczej wobec kwiatów

rozwijanie sprawności manualnych poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych

IV TYDZIEŃ „Dbamy o Ziemię”

rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać,

kształcenie postawy proekologicznej

doskonalenie umiejętności kolorowania

kształtowanie postawy szacunku do roślin (niezrywanie roślin)

doskonalenie umiejętności porównywania wielkości

rozwijanie zainteresowań konstruowaniem z klocków

poszerzanie wiadomości nt. ekologicznego trybu życia

kształtowanie nawyku segregowania śmieci

kształtowanie umiejętności powadzenia obserwacji, dzielenia się spostrzeżeniami, doskonalenie percepcji wzrokowej

V TYDZIEŃ „Jestem Polakiem i Europejczykiem”

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

poszerzanie wiadomości nt. miejsca swojego zamieszkania

rozwijanie patriotycznej postawy zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu

rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas budowania

poszerzanie wiadomości nt. cech charakterystycznych wsi

rozwijanie spostrzegawczości i uwagi poprzez porównywanie treści dwóch obrazków: miasto-wieś,

rozwijanie spostrzegawczości

rozwijanie umiejętności plastycznych – rysowania

kształcenie postawy patriotycznej podczas nauki hymnu

rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej

zapoznanie z symbolami narodowym rozwijanie umiejętności językowych


 

„Przyszła wiosna”

Przyszła wiosna do niedźwiedzia

zbudź się misiu zbudź.

Pogłaskała słonkiem

dzyń dzyń leśnym dzwonkiem.

Zbudź się misiu zbudź się misiu

a on śpi i już.

Przyszła wiosna do niedźwiedzia

zbudź się misiu zbudź.

Burzą grała grzmiała

gromem zahuczała.

Zbudź się misiu zbudź się misiu

a on śpi i już.

Nadleciała pszczółka mała

zbudź się misiu zbudź.

Bzyku bzyk do ucha

widział kto leniucha.

Ledwie pszczółka bzyk bzyknęła

Niedźwiedź krzyknął MIÓD!


Wiersz: Joanna Myślińska „Psotne zajączki"

Wielkanocny raz zajączek schował,

zamiast dać do rączek,

słodkie jajka i pisanki

oraz inne niespodzianki.

Teraz dzieci ich szukają

i w kąt każdy zaglądają.

Bo Wielkanoc bez jajeczek

jest jak tort, co nie ma świeczek.