Odkrywcy info

Co będziemy robić w styczniu…


 

W pierwszym tygodniu:

- Będziemy porównywać przyrodę w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.

- Będziemy uprawiać rośliny doniczkowe w sali, będziemy o nie dbać: umieszczenie w nasłonecznionym miejscu, podlewani, itp.

- Będziemy poznawać różne zjawiska fizyczne i chemiczne: topnienie ciał stałych (np. śniegu), krystalizacja, rozpuszczalność ciał stałych w wodzie, parowanie i skraplanie, rozszczepienia światła (tęcza), zjawisk akustycznych (np. echo), magnetycznych.

- Zapoznamy się z literą S – małą i wielką, drukowaną i pisaną

W drugim tygodniu:

- Będziemy pomagać zwierzętom w przetrwaniu zimy – dokarmianie, dopajanie ptaków w karmnikach

- Będziemy poznawać przedstawicieli ptaków zimujących w Polsce (gile, jemiołuszki, wrony itp.).

- Zapoznamy się z literą N – małą i wielką, drukowaną i pisaną

W trzecim tygodniu:

- Zapoznamy się z literą B – małą i wielką, drukowaną i pisaną

- Będziemy dzielić się wiadomościami na temat życia w rodzinie.

- Będziemy podawać przybliżone daty świąt rodziców i świąt dziadków

- będziemy aktywnie uczestniczyć w organizowaniu świąt rodzinnych (np. Dnia Babci i Dziadka itp.) na terenie przedszkola

W czwartym tygodniu:

- Będziemy uczyć się zachowywać czujność w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie

- Będziemy przypominać sobie numery alarmowe: 999, 998, 997 i 112.

- Będziemy przewidywać skutki niebezpiecznych zabaw i niewłaściwych zachowań.

W ciągu całego miesiąca:

- Będziemy liczyć obiekty

- Będziemy tworzyć słowa: rozpoczynające się, kończące się daną głoską i mające ją w środku

- Będziemy różnicować samogłoski i spółgłoski

- Będziemy rozwiązywać zagadki i rebusy

- Będziemy odróżniać druk od pisma

- Będziemy dbać o rozwój fizyczny.

- Będziemy przygotowywać swoją rękę do pisania.

- Będziemy uczyć się wiersza i piosenki

- Będziemy malować, rysować.

- Będziemy czytać sylaby, wyrazy (o prostej budowie fonetycznej).

- Będziemy poznawać cyfry: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczbę10; znaki: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.


WIERSZ: „Kocham Babcię i Dziadka” B. Forma

Kocham mocno babcie, dziadka

– To nie żarty moi mili.

Dzisiaj im życzenia składam,

by sto latek jeszcze żyli.

Kiedy smutek mnie ogarnie,

I wszystkiego mam już dosyć,

Dziadek mocno mnie przytuli,

O to go nie trzeba prosić.

Gdy pomyślę o łakociach,

Babcia zaraz coś upiecze.

Muszę przyznać – te wypieki

Najwspanialsze są na świecie.


PIOSENKA: „Babcia i dziadek”

Moja babcia wszystko umie.

Piecze placki z jagodami,

Pisze coś na komputerze

I na spacer chodzi z nami.

Ref. Taka babcia to jest babcia!

Z babcią śmiało idę w świat.

To jest pewne, wiem, co mówię.

Babcię znam od sześciu lat!

Dziadek sam naprawia rower.

Śrubki wkręca, gwoździe wbija.

Potem gramy razem w piłkę.

Z dziadkiem czas tak szybko mija!

Ref. Taki dziadek to jest dziadek!

Z dziadkiem śmiało idę w świat.

To jest pewne, wiem, co mówię.

Dziadka znam od sześciu lat!